Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a explicat, la postul B1 TV, că unele proiecte de infrastructură au bătut pasul pe loc din cauza unor neînţelegeri între beneficiari şi antreprenori, dar şi din cauza unor funcţionari. De asemenea, Bode a mai susţinut că, din 2007 până în prezent, statul român a plătit 2,2 miliarde de euro, bani datoraţi constructorilor care au dat statul în judecată din cauza contractelor prost făcute de funcţionarii statului, scrie Epochtimes-romania.com.

Care dintre partide credeți că are cea mai bună listă de candidați pentru alegerile Parlamentare din 6 Decembrie?

  • USR - PLUS (38%, 8.527 Votes)
  • PNL (28%, 6.273 Votes)
  • AUR (22%, 4.948 Votes)
  • PMP (4%, 944 Votes)
  • PSD (4%, 920 Votes)
  • Alt partid (2%, 419 Votes)
  • PRO România - ALDE (1%, 258 Votes)

Total Voters: 22.289

Loading ... Loading ...

Întrebat de ce vechile guvernări PSD n-au mişcat mai nimic în ceea ce priveşte infrastructura de transport, liberalul Lucian Bode a răspuns:

„Aici nu e vorba doar de angajaţi, ci şi de cei care conduc anumite zone din Minister. Şi pe zona de fonduri europene echipa e foarte bună, am adus un director general în care am mare încredere. Am schimbat managementul de la majoritatea companiilor, în sensul în care am încredere în noua conducere de la Compania de Drumuri, de la CFR Infrastructură, de la CFR Marfă. Sunt oameni care au ajuns în aceste poziţii numiţi prin Ordinul Ministerului sau de către Consiliile de Administraţie. Cred că e important şi cine conduce aceste companii. Pe de altă parte, e important şi ce transmit ei personalului de execuţie, pentru că, în continuare, sunt foarte multe frâne, foarte multe piedici”.

Întrebat cum operează aceste frâne, ministrul Transporturilor a explicat: „Azi o să vă dau două exemple. Două! Unul legat de cum operează aceste frâne în defavoarea statului român şi apar acele revendicări. Am spus-o şi azi şi o repet acum, a numit-o taxa pe prostie a statului român. 2,2 miliarde de euro a plătit România, din 2007 până azi, pe aceste revendicări”.

„Vă dau un exemplu, că eu nu ştiam cum se operează şi cum se ajunge până aici. Un tronson de autostradă e scos la licitaţie şi, în caietul de sarcini, funcţionarii care se ocupă de el prevăd că antreprenorul are obligaţia să pună la dispoziţia beneficiarului, din prima zi, toate utilajele pe care şi le-a asumat la licitaţie. Dar tu, ca antreprenor, nu ai nevoie de toate utilajele din prima zi până în ultima zi. În caietul de sarcini se preciza să fie prezente fizic toate utilajele. Evident că antreprenorul vine la decont cu perioadă de staţionare şi cu decontarea tuturor utilajelor. Cel care semnează spune că nu poate semna că n-a folosit toate utilajele. Şi antreprenorul spune: „păi, tu mi le-ai cerut!”. Antreprenorul spune apoi că se duce în instanţă şi arată că beneficiarul i-a cerut. E vina celor care au scris caietul de sarcini, în detrimentul statului român şi în favoarea antreprenorului. Din fericire, aici am găsit această situaţie şi nu se va întâmpla, dar în câte situaţii nu s-a întâmplat acest lucru?

Doi: ştiţi că ne dorim să dăm în trafic Sebeş – Turda lotul I, suntem într-un progres fizic de peste 95%. În relaţia cu antreprenorul respectiv, ei aveau de primit o sumă de bani, o revendicare definitivă, şi în orice moment puteau să ne pună sechestru pe conturile companiei şi ne blocau. Am găsit înţelegere să aştepte rectificarea de buget, am realizat-o, au intrat banii în conturile companiei şi banii mai departe nu mergeau către companie care, la rândul ei, nu lucra, nu-şi putea plăti antreprenorii de pe lot. Am constatat că un funcţionar de la Minister, detaşat de la Finanţele Publice, cel care pune viza de control financiar spunea nu semnează. Au întrebat colegii de ce şi el nu avea argument. Am sunat prin secretariat şi a zis că e în concediu medical şi că nu poate să vorbească cu ministrul la telefon, pentru că nu e pregătit să răspundă la ce ştie că-l va întreba ministrul. Am zis că nu aud bine. Mi-a zis că-l înlocuieşte persoana X. Directorul general m-a sunat şi mi-a spus că nu poate veni doamna, că are treabă la alt minister. Am avut o discuţie foarte aplicată cu dl ministru Cîţu, care a înţeles. Doamna a venit la muncă, a analizat. Am avizat documentaţia. Iată cum semnătura unui funcţionar dintr-un Minister ţinea pe loc accelerarea proiectului de autostradă”, a precizat Lucian Bode.

Te invităm să te alături grupului România Europeană. Peste 16.000 de persoane te așteaptă să dezbateți împreună ultimile știri. Click AICI

Relaxează-te puțin! Ascultă asta:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.