Vlad Voiculescu, fost ministru al Sanatatii, a confirmat duminica faptul ca ministrii USR au blocat in guvern o noua ordonanta prin care ar fi urmat sa fie acordate din nou zeci de milioane de euro trusturilor de presa pentru o campanie de „promovare a vaccinarii”, scrie Aktual24.ro.

„In Austria, Cancelarul si-a anuntat demisia. Procurorii sustin ca un grup media ar fi primit bani publici pentru sondaje de opinie manipulate, favorabile partidului sau.

Eh, ce ziceti de asta? Cum ar fi sa se aplice asta si in tarisoara noastra? Daca ne uitam doar la ultimii trei ani si tot am rade TOATA clasa politica veche!

PS Abia astept sa apara inregistrarea conversatiei din guvern de la inceputul anului astuia cand #echipacastigatoare incerca sa duca mai departe ‘buna practica’ de finantare a presei a guvernului PNL din 2020. Singurii care s-au opus au fost ministrii USR PLUS. Echipacastigatoare a cedat atunci – aveau ei alte jetoane pentru presa – pentru cine trebuie si prin cine trebuie”, a scris Voiculescu pe Facebook.

Cancelarul conservator austriac Sebastian Kurz, suspectat ca ar fi implicat intr-o afacere de coruptie, si-a anuntat demisia sambata seara, informeaza AFP, citata de Agerpres. 

Kurz a indicat intr-o declaratie catre mass-media ca-l propune pe ministrul de externe Alexander Schallenberg, un diplomat de cariera, drept succesor al sau, potrivit Reuters.

El a explicat ca se retrage pentru „stabilitatea” tarii, respingand in acelasi timp „acuzatiile false”.

Kurz intentioneaza sa ramana liderul partidului sau conservator si sa preia conducerea acestuia in parlament, a adaugat acesta.

Sebastian Kurz este investigat sub suspiciunea de dare de mita si de abuz de incredere, au anuntat miercuri procurorii anticoruptie, dupa ce la sediul partidului conservator la putere si in mai multe birouri ale colaboratorilor sai au fost efectuate perchezitii.

Presa austriaca a relatat ca procurorii au suspiciuni ca Ministerul de Finante a cumparat reclama intr-un tabloid in schimbul publicarii unor materiale si unor sondaje favorabile lui Kurz si partidului sau. In total, noua persoane sunt investigate.

Acuzatiile se refera la perioada cuprinsa intre 2016 si 2018, cand fondurile ministerului finantelor au fost suspectate ca ar fi fost utilizate pentru a manipula sondajele de opinie in favoarea partidului sau, relateaza BBC.

In perioada respectiva, Sebastian Kurz nu era cancelar, insa facea parte din Guvern.

Potrivit procurorilor, un grup media ar fi „primit bani” in schimbul acestor anchete cu privire la popularitate. Grupul respectiv este, potrvit presei austriece, tabloidul Osterreich.

„Ganditi-va ca un politician din Romania si-ar da demisia pentru ca inainte sa ajunga premier a avut o combinatie cu patronul unui ziar pentru a publica sondaje false. In Romania, sute de milioane de lei au ajuns la presa si nimeni nu stie exact pentru ce servicii. Dar la noi e liniste, sondajele se platesc din bani de la bugetul de stat, la fel o mare parte din presa. Ar rade cineva cand ar auzi asemenea acuzatie.

Cancelarul austriac, Sebastian Kurz, si-a dat in aceasta seara demisia dupa acuzatiile procurorilor legate de combinatiile avute cu un patron de presa pentru publicarea unor sondaje false. El nu avea functia de cancelar in momentul publicarii sondajelor”, a comentat jurnalistul Cristian Andrei (Europa Libera) pe Facebook.

Campionul absolut al banilor incasati de la guvern, anul trecut, pentru campania anti-Covid este trustul media fondat de Dan Voiculescu, cu 14,7 milioane de lei pentru Antena 1, Antena 3 si Radio Zu. Firma Antena TV Group SA, care a primit 9,3 milioane de lei, a fost condamnata penal pentru santaj in 2017.

Urmatorul mare benficiar al sumelor guvernamentale este Kanal D (Dogan Media International SA) – cu 7,5 milioane de lei, in timp ce Pro TV a primit 3,4 milioane lei.

Romania TV (Ridzone Computers), televiziunea fondata de Sebastian Ghita, fugit in Serbia, a primit 2 milioane de lei, iar trustul Digi24 a primit de la guvern 1,7 milioane de lei.

De asemenea, firmele detinute de Bogdan Chirieac (trustul DC News) si Iosif Buble (stiripesurse.ro) au incasat, in urma ordonantei pentru presa de anul trecut, cate 100.000 de euro, conform datelor furnizate de Secretariatul General al Guvernului.

aktual24.ro a fost printre foarte putinele publicatii care nu au au beneficiat de prevederile ordonantei pentru presa.

In total, suma cheltuita de guvern pentru campaniile din presa a fost de 76 de milioane de lei.

Dacă președintele Iohannis ar fi suspendat, cum ați vota la referendumul de demitere?

View Results

Loading ... Loading ...

Te invităm să te alături grupului România Europeană. Peste 18.000 de persoane te așteaptă să dezbateți împreună ultimile știri. Click AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here