Home / ACTUALITATE / Ministrul Educației, despre rezultatele DEZASTRUOASE la testele PISA: Nu trebuie să ne îngrijorăm

Ministrul Educației, despre rezultatele DEZASTRUOASE la testele PISA: Nu trebuie să ne îngrijorăm

Declaraţie uluitoare a ministrului Educaţiei, Monica Anisie, despre rezultatele slabe obţinute de România la testele PISA 2018. Oficialul a declarat că „nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA, e o evalare internaţională. Accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”, a spus Anisie pentru Digi24.ro.

Care credeți că este cea mai mare prioritate a guvernului PNL în perioada imediat următoare?

View Results

Loading ... Loading ...

Oficialul a adăugat că Ministerul Educaţiei trebuie să găsească soluţii astfel încât să nu ne mai aflăm în astfel de situaţii: „Intervenţia trebuie să fie rapidă prin programele pe care Ministerul Educaţiei ar trebui să le dezvolte în cadrul şcolii, în această perioadă în care atâţia miniştri s-au perindat”.

Datele sunt dezastruoase. România ocupă locul 47 din 79. Gradul de analfabetism funcțional este la cote maxime. 44 la sută dintre elevi nu înțeleg ce citesc. Clasamentul este dominat din nou de China, Estonia și Canada, iar la coada clasamentului se situează Republica Dominicană, Filipine și Spania.

La citire, România a obținut un scor de 428 de puncte, în scădere cu 6 puncte față de testarea PISA 2015 și cu 10 puncte mai puțin decât în 2012, dar cu 4 puncte peste cel de la PISA 2009.

La matematică, însă, se înregistrează cea mai mare scădere, cu 14 puncte mai puțin față de PISA 2015 și 15 puncte față de PISA 2012.

La științe s-a înregistrat o scădere de 9 puncte față de 2015 și 12 puncte față de 2009.

Rezultatele României la PISA 2018, în comparație cu media țărilor OECD, sunt mai slabe decât în 2015 la cele trei capitole: matematică, științe și citire.

Raportul OECD arată că 59% dintre elevii din România au atins cel puțin nivelul 2 la citire, pe lângă o medie de 77% la nivelul OECD. Asta înseamnă că acești elevi pot cel puțin să identifice principală dintr-un text de mărime medie, pot găsi informația pe baza unor criterii explicite, uneori complexe și pot reflecta asupra scopului și formei unui text, atunci când sunt puși să facă asta.

De cealaltă parte 41% dintre elevi nu pot ajunge la nivelul 2, acesta fiind nivelul de analfabetism funcțional la citire. Analfabetismul funcțional este definit simplu prin faptul că un elev care citește un text nu poate explica și nu înțelege despre ce este vorba în textul respectiv.

La matematică sunt și mai mulți elevi care nu se descurcă nici măcar cu operații aritmetice de bază, procentul celor care nu ajung la nivelul 2 de dificultate în testele PISA 2018 fiind de 47%. De exemplu, nu s-au descurcat să compare distanța totală a două rute alternative sau să convertească prețuri din lei în valută.

Urmărește-ne și pe TWITTER!

REȚINE! Un popor fără cultură și educație este un popor lipsit de libertate!

About expresmedia.ro

Check Also

Ecaterina Andronescu amenință că va pleca din România dacă va fi chemată la DNA

Ecaterina Andronescu a anunțat, miercuri seară, la România TV că va pleca din țară dacă …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: