Home / ACTUALITATE / Ce promisiuni a făcut Iohannis la alegerile prezidențiale din 2014 și câte dintre ele au fost îndeplinite

Ce promisiuni a făcut Iohannis la alegerile prezidențiale din 2014 și câte dintre ele au fost îndeplinite

Iohannis și-a bazat campania electorală pentru alegerile prezidențiale din 2014 pe un program de factură liberală care a putut fi „comprimat” în 18 promisiuni care trebuie respectate, odată ajuns la Cotroceni.

Dacă se va ajunge în turul al doilea al alegerilor prezidențiale, între ce candidați credeți că va fi confruntarea finală?

View Results

Loading ... Loading ...

Promisiunile din 2014 ale lui Klaus Iohannis:

ECONOMIE:

  • Restrangerea prezentei statului in economie si intarirea rolului de garant al drepturilor constitutionale si al bunei functionari a economiei de piata.
  • Aderarea la euro trebuie sa fie, in viziunea lui Klaus Iohannis, „o adevarata ancora pentru disciplinarea politicilor economice, pentru predictibilitate si accelerarea cresterii economice”.
  • Proaspatul presedinte pledeaza pentru dezvoltarea pietei de capital.
  • Iohannis intentioneaza sa mentina cota unica de impozitare, pe care o considera „o solutie corecta”.
  • El anunta ca revenirea la TVA de 19% este „o prioritate absoluta”.
  • Strategie fiscala: Descentralizare fiscala, punand capat presiunilor la care primariile sunt adesea supuse de catre Guvern. Structurile de control vor trebui adaptate si ele, astfel incat si la nivel local sa existe un control adecvat al coruptiei, in care cetatenii sa aiba un rol direct si mult mai mare asupra prioritatilor si calitatii cheltuirii fondurilor publice.
  • Obiective de infrastructura: Iohanis sustine elaborarea unui Plan de Dezvoltare Durabila pentru urmatorii 10 ani, care sa cuprinda atat obiectivele acoperite prin fonduri europene prin Acordul de Parteneriat, cat si pe cele care urmeaza a fi acoperite din bugetul de stat.
  • Fonduri UE: Candidatul ACL sustine restructurarea sistemului de gestionare a fondurilor europene, prin crearea unui corp de functionari de elita care sa monitorizeze si sa implementeze programele cu finantare UE, remunerati competitiv in functie de gradul de absorbtie a fondurilor

POLITICA EXTERNA:

  • Aprofundarea parteneriatului strategic cu Statele Unite, prin cresterea rolului, a greutatii Romaniei in NATO si, mai ales, in UE, prin eforturile de a intari, pe zona noastra, institutiile cu semnificatie de securitate nationala, un buget mai consistent al apararii, o armata mai puternica, servicii speciale cat se poate de puternice, pe deplin scoase din jocul politic partizan. Politica externa a Romaniei urmareste atingerea intereselor noastre nationale prin intermediul NATO si UE. Sustin neconditionat dezvoltarile de securitate si politico-militare din cadrul NATO si sunt adeptul unei Politici Externe si de Securitate Comune in cadrul UE. Cred cu tarie ca parteneriatul strategic cu Statele Unite ale Americii, alaturi de calitatea de membru al NATO si al UE, reprezinta, pentru Romania, elementul fundamental al politicii noastre externe si al strategiei nationale in domeniul securitatii

DIASPORA:

  • Una dintre primele masuri pe care le voi adopta in calitate de Presedinte al Romaniei va fi crearea unui Consiliu Consultativ format din reprezentantii comunitatilor de romani de peste granita. Acest Consiliu va trebui sa constituie cadrul in care vor fi dezbatute temele ce preocupa romanii din afara granitelor si armonizate pozitiile institutiilor.

POLITICA INTERNA:

  • In plan politic, Iohannis anunta o reforma de fond a legislatiei electorale, respectiv a sistemului de alegere a Camerei Deputatilor, Senatului, presedintilor de Consilii Judetene si primarilor, dar si modificarea legislatiei partidelor politice, atat in privinta conditiilor de infiintare a unor noi formatiuni, cat si a finantarii acestora.
  • Politica de aparare: In calitate de Presedinte al Romaniei, voi propune tuturor partidelor politice un acord pentru asigurarea constanta a unei finantari anuale de 2% din PIB pentru aparare.
  • Despre amnistiere: Nu voi gratia persoane condamnate pentru infractiunea de coruptie
  • DNA: Voi incuraja dezvoltarea capacitatii procurorilor Directiei Nationale Anticoruptie si imbunatatirea performantei la nivel local, in paralel cu cea foarte buna de la nivel national.
  • ANI: Voi sustine imbunatatirea capacitatii Agentiei Nationale de Integritate care are un rol vital in prevenirea faptelor de coruptie. Din pozitia de Presedinte al Romaniei, voi sprijini elaborarea unui Cod al Incompatibilitatilor si Conflictelor de Interese, care sa unifice legislatia disparata in materie.
  • Despre anticoruptie: Voi pleda pentru crearea, la nivelul Presedintiei, a unei platforme permanente de dialog si cooperare intre toate partidele politice reprezentative, societatea civila si institutiile statului pe tema coruptiei
  • Iohannis promite si o schimbare a filosofiei serviciilor de informatii: Voi milita pentru schimbarea etapizata a conceptiei de securitate nationala, de la o abordare specifica actualei etape, de contracarare a riscurilor si amenintarilor la adresa securitatii, catre una puternic axata pe prevenire, care reprezinta, in sine, o schimbare de paradigma necesara trecerii la o etapa noua in devenirea statului roman.
  • SanatateIohanis propune, pe termen lung, un buget de 6% din PIB pentru Sanatate.

Acestea au fost principalele promisiuni ale actualului președinte, Klaus Iohannis, la alegerile prezidențiale din 2014. Câte dintre ele au fost îndeplinite?

Urmărește-ne și pe TWITTER!

REȚINE! Un popor fără cultură și educație este un popor lipsit de libertate!

About expresmedia.ro

Check Also

BREAKING Gelu Oltean, fostul șef al DGIPI, reținut de DIICOT pentru acuzații de trafic de droguri

Gelu Oltean, fostul șef al DGIPI (Direcția de protecție internă, fostul serviciu secret al Ministerului …

2 comments

  1. De ce numai în justiție? Ordonanța de urgență a fost concepută să fie aplicată NUMAI DE URGENȚĂ și ,lucru foarte important ,ATUNCI CÂND LEGISLATIVUL SE AFLĂ ÎN VACANȚĂ SAU ÎN IMPOSIBILITATEA DE A SE PUTEA MANIFESTA! Ori dispare de tot ca necesitate sau se aplică conform menirii ei.Cât despre aplicarea ei în justiție mi se pare normal să nu se aplice,deoarece orice act normativ trebuie motivat ,argumentat și analizat de legislativ pe îndelete,nici când nefiind o urgență.

  2. Preşedintele nu are atribuţii să schimbe toate astea. Poate doar să convingă parlamentul s-o facă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: