Într-o singură lună, PNL a cheltuit 1.800.000 lei, din banii publici primiți pentru finanțarea partidelor, pe o campanie de imagine on-line. Liberalii își fac publicitate pe Facebook și Google printr-un contract revoltător încheiat cu o firmă de casă care miroase rău a sifonare de bani publici, scrie Jurnalist.ro.

Artizanul înțelegerii respective este Secretarul General al PNL, nimeni altul decât fostul ministru de Finanțe Dan Vîlceanu, repus șef la Fonduri Europene. Pe data de 18 octombrie 2021, în calitate de reprezentant legal al PNL, acesta încheie cu firma SC Future Innovation SRL din Tunari un contract pentru „furnizarea de servicii de publicitate în medii online, respectiv furnizarea de afișări publicitare în mediile online”. Valoarea contractului nu era precizată în documentul inițial, spunându-se doar că aceste elemente vor fi prinse în anexele contractului.

Bomba vine a doua zi după semnare, când firma Future Innovation trimite PNL-ului o factură de 1.800.000 de lei, pe care partidul se grăbește să o achite! Rețineți, plată în avans, a doua zi de la semnarea contractului! La factura astronomică de care vorbim a fost anexată și o previziune a ceea ce se va întâmpla în următoarele 30 de zile. Găsiți factura și anexa mai jos:

Factura emisă a doua zi și anexa cu serviciile

Cum puteți remarca, firma Future Innovation facturează PNL-ului 20.000 de RON/zi doar pentru rețelele sociale (Facebook). Alte 20.000 pe zi plecând către anunțuri publicitare prin Google și Youtube. Veți vedea puțin mai încolo cu ce resurse de personal și background profesional venea SRL-ul. Deci doar pe acele 2 componente erau facturați 1.240.000 de lei pe perioada de 30 de zile. Alți 75.000 de lei reprezentau administrarea contractului și banii pentru „echipa” de campanie. Vin apoi alte servicii cel puțin discutabile precum „colectarea și interpretarea datelor”, „strategie digital media”,”design și programare landing page”. Toate la un loc mai adaugă la factură un mizilic de 215.000 de lei! Iar la toate se adaugă TVA și așa iese factura de 1.800.000 de RON.

Alte clauze ticăloase în contract

Contractul semnat de Dan Vîlceanu este șocant nu doar prin suma imensă pe care o alocă PNL-ul într-o singură lună, ci și prin alte clauze ale sale. În primul rând, este greu de înțeles cum a fost selectată firma furnnizoare. La o asemenea valoare, liberalii ar fi putut face o licitație și ar fi putut lucra cu cele mai mari firme de publicitate din România sau din afară. Vom vedea imediat cine este SC Future Innovation SRL, „aleasa” lui Vîlceanu.

La punctul 5.4, găsim precizarea: „Clientul se obligă să achite factura emisă de furnizor în avans, înaintea de începerea afisării materialelor publicitare, valoarea serviciilor urmând a fi determinată potrivit anexelor”. O astfel de practică este de neacceptat în contractele comerciale. Nimeni nu dă toți banii înainte, sperând că prestația va fi una pe măsura așteptărilor. Nu s-a pus nici măcar problema unui avans de 50 la sută, pentru a vedea primele rezultate.

Punctul 9 este și el strigător la cer. Este practic secretizarea acestei risipe incredibile a banului public.”Pe durata prezentului contract și o perioadă de 5 ani, după încetarea acestuia, niciuna dintre părți nu poate divulga niciunui terț informații legate de activitatea celeilalte părți, sau metodele acesteia de a desfășura afaceri…”. Clauza este nu doar ridicolă, ci și abuzivă, atâta vreme cât fondurile PNL provin direct din sursă bugetară.

În fine, punctul 11.2 este pus complet inutil în contract și vorbește de posibilitatea rezilierii contractului. „Contractul va putea înceta prin denunțare unilaterală a furnizorului comunicată cu cel puțin 30 de zile înainte ca denunțarea să-și producă efectele. Încetarea nu va avea niciun efect asupra obligațiilor deja scadente.. ”. Păi așa cum am spus încă de la începutul articolului, contractul a fost încheiat fix pe o perioadă de 30 de zile! Deci orice reziliere și-ar produce efectele după terminarea acestuia!

Pentru a putea vedea cu toții această grozăvie de contract pe care PNL-ul și-a asumat să îl semneze și onoreze, am decis să îl publicăm. Fiind unul plătit din bani publici, românii au dreptul să vadă pe ce aruncă partidele politice banii în plină criză economică.

Explicații jalnice și telefoane trântite

Apariția în spațiul public a contractelor de publicitate făcute de PNL-Cîțu le-a generat coșmaruri celor din Echipa Câștigătoare. Mai ales că aceste aranjamente par să fi fost făcute cu știința foarte puținor liberali. Mai exact a celor de la butoane: Florin Cîțu, Dan Vîlceanu și alți câțiva. Încă de acum 2 zile am încercat să îl contactăm pe secretarul general Dan Vîlceanu, al cărui nume apare încă de pe prima filă a contractului. Omul e intrat în silenzio stampa. La fel a fost și trezorierul PSD, Mircea Drăghici, până să-i deschidă DNA-ul un dosar referitor la banii partidului. Vîlceanu a refuzat practic să dea vreo explicație cu privire la modul în care au plecat 1,8 milioane de lei din visteria PNL.

L-am prins însă pe Pavel Popescu, președintele organizației Sector 4, al cărui nume apare și el pe contract, la capitolul persoane de contact pentru buna desfășurare a contractului. Acesta a fost mai deschis decât colegul Vîlceanu, ținând să ne precizeze din capul locului că nu el este semnatarul contractului.

Reporter: Domnule Popescu, ați dat 1,8 milioane lei pe publicitate online, într-o perioadă în care românii mor de foame? Cum vi se pare această sumă, lunară?

Pavel Popescu: Nu este vorba de o lună. Este publicitatea din campania electorală și până astăzi. S-a lucrat cu cele mai mari firme în domeniu. Atât a costat…

Reporter: Cred totuși că nu știți despre ce vorbim. Contractul 202, pe care îl am în față e încheiat fix pe o lună de zile și doar pentru el s-a facturat această sumă..

P.P: Nu eu am semnat acel contract..

Reporter: Bun, dar în calitate de persoană de legătură, bănuiesc că știți cine sunt partenerii. Vorbim de o firmă necunoscută în piață, cu 2 angajați, care s-a trezit peste noapte cu un contract de milioane. Cum a fost aceasta aleasă?

P.P. Este firma cu care PNL-ul a câștigat alegerile europarlamentare. Este o firmă cu care lucrăm de mult. Erau la partid și din acest motiv cred că au fost aleși. Vă repet, la rândul lor aceștia au apelat la firme mult mai mari, nume de referință în domeniu..

Reporter: Bizar, eu credeam că românii v-au făcut să câștigați alegerile. Totuși, din punctul meu de vedere este totuși o sumă imensă pe care ați cheltuit-o într-o singură lună, doar pe publicitate online. Cu acei bani se puteau face multe..

P.P. Lucrurile sunt relative. Ce e mult pentru cineva, poate fi puțin pentru altul. Vă spun că acestea sunt prețurile în piață…

După „lămuririle” lui Pavel Popescu am încercat să aflăm ce are atât de special firma SC Future Innovation SRL încât a fost dispus PNL-ul să îi ofere pe grabă 1,8 milioane de lei pentru a-i cosmetiza imaginea în Online. Probabil reprezentanții companiei fuseseră preveniți de partenerii de la PNL că presa se interesează de ei. Discuția telefonică cu reprezentanta firmei (numele de contact trecut pe contract) a fost una extrem de scurtă. Mai exact, duduia de la capătul firului „a trântit” telefonul imediat cum a aflat cu cine vorbește. Aveți mai jos acest fragment extrem de sugesyiv pentru „deschiderea” unei firme de publcitate…

Având în vedere că Iohannis și PNL-ul și-au trădat proprii alegători, veți mai vota cu PNL la următoarele rânduri de alegeri? Dacă nu, care este partidul pe care-l veți vota?

View Results

Loading ... Loading ...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here